我是住在加拿大的女人。
英语是我的母语,小时候开始学中文了,可是我不是个好学生哦
( ・᷄ὢ・᷅ )
我喜欢把漫画翻译成英语,一边练习我的中文一边跟只会英语的粉丝分享很好的艺术家。
٩(˃̶͈̀௰˂̶͈́)و
如果我写错,你可以告诉我,我不会生气哦。我知道我的中文有点奇怪……
(⌒-⌒; )
(并且我对表情符號的兴趣是过度的)

【卡樱 短篇】万圣节

我第一次翻译fanfic,以前只是翻译漫画。我慢慢来呀(`_´)ゞ

谢谢作者的授权!

Kakashi intentionally cleared up all his missions the weekend before Halloween, but he told absolutely no one he was back in Konoha. Instead he secretly entered his old jounin dorm that he hadn’t been into in forever, and just as secretly went to a bookstore that he visited all the time.

“Yo, don’t tell me jounin Hatake is back to buy more Icha Icha?” The manager began to rib Kakashi like an old friend the moment he saw him.

“Ah, long time no see boss. I’m not here for Icha Icha this time. Please tell me where the cookbook section is?”

The bookstore manager was shocked. All the time he’d known Kakashi, he’d never seen him go to any section but the romance novels to buy more Icha Icha. Still, he answered enthusiastically, “It’s right behind the romance section, very easy to find.” After he spoke he went about his own business.

Kakashi went directly to the cookbook section and began carefully choosing his books. The manager could hear him muttering to himself, until he came back to the counter with his arms full of cookbooks.

“Pumpkins 200 Ways… How To Make Meals More Stylish… 300 Recipes for Pregnancy… sir, this is…?”

“Maa, isn’t it Halloween? And lately there’s a bad case of morning sickness in my family. I hear pumpkin can be good for that, and she really likes desserts…” Kakashi thought of his wife begging all day for oshiruko with dango, and couldn’t help smiling. He paid and went back to the jounin dorm.

He studied all day, and finally went back to the old Hatake house that same Halloween day. He brought forth his goods before the pleasantly surprised eyes of Hatake Sakura, and harvested a whole day of coziness, an all too rare time when they felt like the only two people in the world.

可乐超好喝啊:



卡卡西在万圣节前的那个周末特意赶完了所有的任务,但他并没有通知任何人自己已经回了木叶,而是偷偷的去了很久没有住过的上忍宿舍,又偷偷的去了一家常去的书店。

“哟,这不是旗木上忍,又来买亲(误)热天堂吗?” 书店老板看见了卡卡西 很熟络的搭起讪来,

“啊,老板,好久不见啦,这次不是来买亲(误)热天堂的,请问食谱区在哪呢?”

书店老板非常惊讶,自从他认识卡卡西以来,就没见他不去情感小说区不买亲(误)热天堂的,但他还是尽心回答“就在情感小说区的后面,很好找的。” 说完便去忙自己的事情,

卡卡西径直走到了食谱区,然后开始仔细挑选,前面的老板还能听见他在自言自语些什么,等到卡卡西再回到收银台,手里拿了几本食谱,“南瓜的200种做法” “怎样让食物更有造型” “孕妇食谱300例” 

“......您这是?”

“嘛,这不是要万圣节了?我家那位最近孕吐的厉害,听说南瓜会缓解,而且她又很喜欢甜食...”

卡卡西想到家里那个整天央求他要和红豆汤吃丸子的妻子,不由得笑了笑,然后付了钱,回到上忍宿舍,研究了整整一天,终于在万圣节当天回到了正在住的旗木家的老宅,在旗木樱惊喜的眼神里拿出了自己的作品,然后收获了她一整天的舒适,和难得的二人世界。


评论 ( 2 )
热度 ( 93 )
  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© fineillsignup (yunyu) | Powered by LOFTER